Minőség és Garancia !

logo

Így drágul jövőre az autózás

Dupla átírási illeték, emelkedő gázolaj-adó, növekvő cégautóadó, extra balesetokozási adó. Annyi a sarc, hogy már rá se fér egy söralátétre.

Gázolaj jövedéki adójának emelése

A dízel jövedéki adóját literenként 97-ről 110 forintra emeli a kormány, ami az ÁFA 27%-ra emelésével együtt literenként 19-20 forintos, nagyjából öt százalékos emelkedést jelent. Nagyon kíváncsiak lennénk, vajon készült-e olyan elemzés, ami a várható adóbevétel-növekedést összeveti a várhatóan megélénkülő tankolási turizmus és a tranzitforgalom magyar földön tankolásának várható csökkenése által okozott kiesésekkel.

Az új extra iparági adó - egyes forrásaink szerint - egy levegő munkacsoportos tanulmányból szivárgott át a 2012-es költségvetésbe. A füstellenes társaság valahogy kiszámolta, hogy évente mintegy 600 milliárd forint kárt okoznak a balesetet okozók, ami a személyi sérülést szenvedettek kezeléséből és termeléskieséséből, az okozott torlódások gazdasági kárából és hasonlókból adódik.

Örülnek a biztosítók - 25 százalékkal emelkedik a kötelező díja

Örülnek a biztosítók, hogy az október 30.-án esedékes díjhirdetés előtt megszülethet a törvény a Baleseti Adóról, mert ahogy mondják: legalább megszűnik a díjhirdetés körül támadt bizonytalanság. A Biztosítás.hu internetes alkusz információi szerint igaz ugyan, hogy a kormány által benyújtott tervezett szerint 30 százalék lesz az adó, de a díjak várható 5 százalék körüli további esése miatt a tényleges díjemelkedés csak mintegy 25 százalék körül fog alakulni a kötelező kampányban.

A jövőre várhatóan tovább zsugorodó kötelező gépjármű felelősség biztosítási díjak 30 százalékában kerülne meghatározásra a Baleseti Adó. A gépjármű tulajdonosoknak az adót az általuk fizetett díjrészletekkel együtt kell majd megfizetniük 2012-ben.

Az egészségbiztosítási alap hiányának egyensúlyba hozatalát célzó Baleseti Adó legkisebb mértékben a motorkerékpárok, illetve a személygépjármű tulajdonosok kötelező díját emeli majd, míg legnagyobb mértékben a teherautók, buszok, illetve vontatók díjára hat. Míg egy motorkerékpár esetében 1-2 ezer forint lenne az adó átlagos fizetendő mértéke, addig a személygépjárművek esetében 7, a tehergépjárművek esetében pedig 30-80 ezer forintot jelentene.

Az adó egységes, százalékos mértékű meghatározásával, továbbra is megmaradna viszont a biztosítók által az ügyfelekért folytatott fokozott verseny, sőt a korábbi díjkülönbségek még tovább is növekednének. A Biztosítás.hu internetes alkusz szerint ugyanis a díjak várható kis mértékű további csökkenésén túl, egyes biztosítók - bár ezzel újabb díjcsökkentést vállalnának magukra - az adó egy részét díjkedvezmények formájában akár vissza is juttatnák majd ügyfeleiknek, ami a hamarosan induló kötelező biztosítási kampányban tovább színesítené a képet.

Cégautóadó emelése

A céges személyautók adója jelenleg 1600 köbcenti alatt havi 7, fölötte havi 15 ezer forint. Jövőre ez egy kicsit másképp lesz, lökettérfogat helyett teljesítményre vetítve számolják majd az adót, ami a legzöldebb, Euro V-ös, legkisebb teljesítményű, 68 lóerő alatti teljesítményű kocsiknál is minimum 7700 forint lesz havonta, azaz 10% növekedéssel mindenkinek számolnia kell.

Egy átlagos céges személyautó, mondjuk egy Euro IV-es, 130 lovas dízel Passat üzembentartója viszont 22 ezer forinttal számolhat havonta az eddigi 15 helyett.

Emelkedő és néha csökkenő regadó

A regisztrációs adót sem hagyta változatlanul a nemzetgazdasági miniszter. Hogy mást ne mondjak, a hibridautók eddigi egységesen 190 ezer forintos regadója jövőre egy kicsit megduplázódik, tehát aki használt Priust akar magának hozni Amerikából bagóért, még az idén tegye, ha tudja. Viszont jó hír a maroknyi villanyautó-vásárlónak, hogy az elektromos autók mai 190 ezres regadója 0 forintra csökken jövőre.

A többi új autónál vegyesen alakulnak az új díjak; a legkisebb-legtisztább kocsik 235 ezer forintos regadója 250 ezerre nő, viszont a három liter feletti gépszörnyek mai hárommilliós regadója kétmillió forintra csökken. Ínyencen ezen a linken találják a régi táblát, itt pedig, a pdf 145. oldalán az újat.

Gépjármű átírási illeték 2012

Az adótörvény-módosítók között a nemzetgazdasági miniszter beterjesztette a parlament elé a gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén fizetendő illetékek kiszámításának új tarifáit is. Az átírási illeték jelenleg a motor lökettérfogatától függ: köbcentinként 18 forint, de az 1890 köbcentit meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 köbcentit meghaladó hengerűrtartalmú motorkerékpár esetén minden megkezdett köbcenti után 24 forint.

Az új rendszerben az illeték nagysága már nem lökettérfogattól, hanem a motor teljesítményétől és az jármű életkorától függ. Minél nagyobb teljesítményű és minél fiatalabb egy gépjármű, annál többet kell fizetnie az új tulajdonosnak, ha a parlament ebben a formában fogadja el az adótörvény módosítást.
A tarifák a következőképp alakulnak:

Vagyis néhány példa arra, hogy egy átlag magyar autósnak, hogyan változik a közterhe, a Fidesz kormány gazdasági ambíciója miatt, ha ezt a törvényjavaslatot elfogadja a parlament.

  1. 1999-es évjáratú Suzuki Swift 1300 cm 23.364 forintos illetéke 24.000 forintra nő.
  2. 2000-es évjáratú Opel Corsa 1000 ccm 18.000 Ft helyett 12.000 forintra csökken.
  3. 2003 Renault Megane 1600 ccm 28.800 forintos illetéke 49.800 forintra nő.
  4. 2006-os Ford Mondeo 2.0 Tdci 47.952 forintos illeték 69.120 forintra nő.
  5. 2010-es Volkswagen Passat 2.0 Pd tdi tipikus céges autó 47.232 forintos illetéke 150.000 forintra nő.

Ez csupán néhány példa, de összességében elmondható, hogy minden kategóriában emelésre lehet számolni. Kivéve a kis köbcentis öreg autók illetékét nem érinti a változás, sőt ebben az árkategóriában a kormány kedvez is az autósoknak, de amit ad azt a másik kezével el is vesz, mert a magyar átlag autós kategóriájában az átírási illeték a duplájára, avagy triplájára fog növekedni az illeték, ha a kormány ezt a tervezetett el fogja fogadni. Csak remélni tudjuk, hogy a törvényen még változtatni illetve finomítani fognak!

Forrás:vezess.hu és a biztositas.hu

line

Autó átírás menete

Az autónk megvásárlását követően, ahhoz hogy valóban ténylegesen is a birtokunkba kerüljön az új autónk egy sor kötelezettségünk van még. El kell végeztetni az eredetvizsgát, biztosítást kell kötni és végül az okmányirodán be kell jelenteni a tulajdon jog változását, amivel nevünkre kerül az autónk. További hasznos tippek a részletekre kattintva találhatók.

Részletek.....

 

nr1biztositas.hu

Kattintson a képre és kösse meg maga online a biztosítását!

line

Eredetiségvizsgálat....

Kattintson a képre és rendelje meg az eredetvizsgálatot Budapesten.

További hasznos linkek